lørdag 24. oktober 2009

Heklet babyteppe























Dette babyteppet er veldig enkelt å hekle, og man kan tilpasse mønster og farger til egne ønsker. Man hekler så mange bestemorslapper/oldemorslapper man ønsker, og hekler dem sammen til slutt.

Jeg fant inspirasjon og mønster til teppet på en fantastisk side som heter Drops Design. Trykker du her kommer du direkte til oppskriften.

I oppskriften kan man "velge" rosa eller blått teppe, men det er selvsagt opp til deg selv hvilke og hvor mange farger du ønsker å bruke!

Jeg heklet med nål str 4,5 og dobbel tråd med babyull fra Dale, og valgte mørkebrunt, lysebrunt og naturhvitt. Selve "fargemønsteret" på oldemorslappene satte jeg sammen selv. Jeg trengte tre nøster med naturhvitt, og to nøster av hver av de to brunfargene. På bildet ser man det ikke så godt, men ytterst er det en mørkebrun heklet pyntekant.

Teppet jeg heklet var en gave til en nyfødt jente, men jeg valgte brunt fordi det er mer nøytralt og kan brukes til gutt senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten Bloggurat